Nøglerne til en god forretningsplan

En forretningsplan er en meget vigtig del af enhver virksomhed. Det er normalt trukket, før virksomheden lancerer, men kan også udvikles efter en virksomhed har allerede taget. En god plan kan tage lidt tid at udvikle men den indsats, du lægger ind i det vil være værd at gøre din forretning lykkes. Ikke mange mennesker ved, præcis hvad der går ind i en god forretningsplan. Hvad mange ikke indser er, at hver forretningsplan er unik for hver virksomhed. Bare fordi en Candy Shop forretningsplan er vellykket for dem betyder ikke det vil blive en succes for en virksomhed, Webhosting. Selv om udformningen af forretningsplanen kan være lignende, er det virkelig detaljer inde at gøre det arbejde.

Her er et eksempel omridset af en virksomhed jeg udviklet for Logo2D.com. Dette vil give dig en idé om nogle af de emner, der går ind i en god forretningsplan:

1,0 executive Summary

1.1 målsætninger

1.2 Mission

2.0 selskab Resumé

2.1 selskab ejerskab

2.2 selskab historie (for igangværende virksomheder) eller

Opstart Plan (for nye virksomheder)

2.3 virksomhed steder og faciliteter

3.0 produkter og serviceydelser

3.1 produkt og servicebeskrivelse

3.2 business Advertising Program

3.3 sourcing og tilfredsstillelse

3.4 teknologi

4.0 strategi og implementering Resumé

4.1 kunder, målmarked & ny teknologi

4.2 konkurrencefordel

4.3 markedsføring

4.4 vigtigste konkurrenter

4.5 strategiske alliancer

4.6 milepæle

5.0 web Plan Resumé

5 udviklingsoplysninger

6.0 management Resumé

6.1 organisationsstruktur

6.2 personale Plan

7.0 finansieringsplan

7.1 break-even analyse

7.2 forventede gevinst og tab

7.3 forventet balance

Som du kan se det virker lidt kompliceret, men den bedste ting at gøre er at bryde det i dele. Som regel forbliver hver kategori (udgiftsområde 1-7) den samme på de fleste forretningsplaner. Nogle kategorier kan tilføjes i eller taget ud alle sammen. Nøglen er at give så meget væsentlige data som muligt. For eksempel på nummer 5.0 – Web planlægger Resumé. Du business plan mike ser nogenlunde sådan her:

Del: 5.0 Web Plan Resumé

5 udviklingsoplysninger

Logo2D.com har allerede udviklet de nødvendige redskaber til erhvervslivet, herunder:

-Business Identity

Vores logo er unik for os, viser en øjet tiltalende, unikke symbol, når set nemt kan genkendes som Logo2D.com at skabe brand mærkning.

-E-handel service

Logo2D.com byder på et fuldt operationelt ecommerce website system, der tillader produkter skal føjes gennem en admin sektion på webstedet. Det har også evnen til at tage, modtage og behandle ordrer, fjerne solgte produkter, tilbud og kuponer/vouchers og viser også udvalgte produkter på forsiden af hjemmesiden. Også inkluderet i programmet e-handel er et område til at tilføje, oprette og administrere hjemmesiden annoncer placeres på Logo2D.com.

-Website udvikling

Alle grafik til hjemmeside udvikling har allerede udviklet, kodet og integreret i e-handel system. Hjemmesiden er levende og tager ordrer på www.Logo2D.com

-Produkter

Udvikling af nødvendige produkter (f.eks. logoer) har allerede udviklet og en opgørelse over 150 produkter er på hjemmesiden på ethvert givet tidspunkt. Så snart logo er solgt (såvel som under ned gange) en ny logo/nye logoer er ved at blive udviklet til den højeste kvalitet og lagt tilbage på hjemmesiden.

-Marketing materiale

Marketing plan og materialer er i værkerne.

Som du kan se fra ovenstående hvad detaljer er givet allerede undersøgt og fundet ud af. Der er ikke nogen kommentarer fra en personale stå punkt, bare fakta, der har bevist. Du kan også projektet forskellige områder af din forretningsplan, men du bliver nødt til at gøre nogle forskning på dette samt. Så når du udvikler din forretningsplan du ønsker at beskæftige sig med fakta og oplysninger, du allerede har eller kan få (ikke kommentarer eller gæt).

Når de udvikler en god forretningsplan, er forskning absolut afgørende. Den indsats, du lægger ind i det afgør den indsats du vil sætte ind i din virksomhed.

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *